.
VZDĚLANOST JAKO VELKÁ DEVIZA
Vzdělanost je považována za jednu z nejcennějších hodnot lidského života. Je také jednou z hodnot, kterou nám nikdo nikdy nevezme. Naše země je malá, není nás moc a je jen málo toho, čím se můžeme prosadit. Dokonce dobře prosadit. Právě vzdělaností. Mnozí na to poukazovali a mnozí to už dokázali.
Nepromarněme proto čas a příležitost ani my.
Jaké trendy lze očekávat ve vzdělávání Soft Skills?
Vývoj v oblasti vzdělávání přinesl nové poznatky a zkušenosti, ve kterých je nutné se rychle zorientovat a vybrat ty nejprospěšnější. O které se aktuálně jedná?
1. „Prezenční“ a „distanční“ (on-line) vzdělávání.
Zkušenosti ukázaly, že „distanční“ on-line vzdělávání má svá omezení, jako např. interakci, sociální komunikaci aj. Je vhodné spíše pro výuku faktů a Hard Skills, kdežto výuku Soft Skills je nutné realizovat především „prezenční“ formou (a on-line prvky ji vhodně doplňovat a citlivě vyvažovat).
2. Důležitost zaměření vzdělávání (vedle jeho obsahu).
3. Aktuálnost tzv. „provozního učení“, „učení v průběhu práce“ a stále větší orientaci na praxi.
Vzdělávání více zaměřovat na „kritické“, aktuální potřeby společnosti a předávat ho v co možná reálné praxi, „on the job“ či „just in time“, dle zásad „kdykoli“ a „kdekoli“, formou sdílení a rozvíjení schopností, které klient už má.
4. Důraz na zkušenosti lektorů a koučů a jejich schopnost předat (koučování, facilitace) požadované dovednosti. To vše dle zásady „je to určeno právě vám“.
5. Samostatnost v učení a motivace k němu.
Vytváření podmínek pro samostudium, motivaci, individuální rozvoj zaměstnanců, vyvážený pracovní a životní rytmus (tzv. „well being“) a využívání možností
supervizních forem (mentoring, koučink, konzultace, individuální on the job training)
externího učení (školení, semináře, workshopy, inspirace, sdílení, potvrzení).
6. Nové komunikačné technologie.
Co vše pro vás mohu udělat?
Jaké jsou mé výhody?
Bohatá lektorská a koučovací praxe
- 27 let (od r. 1994) a téměř 4000 dní aktivních lektorských a koučovacích zkušeností se Soft Skills programy "na míru" v ČR i zahraničí a jejich přípravou, realizací, aplikací, implementací a rozvojem a péčí o klienta
- zkušenosti s trénováním tisíců zaměstnanců, více jak 250 renomovaných klientů z celkem 23 oborů
zkušenosti s vedením vlastní vzdělávací společnosti i externích týmů
zkušenosti s vedením zastoupení zahraniční obchodní společnosti
- v průběhu
lektorování nepřetržitý rozvoj vlastní obchodní
a manažerské praxe
Profesní certifikace
- Course Completion Certificate - Train the Trainers MASS Management and Sales Training
- Certifikační orgán Asociace trenérů a konzultantů managementu
- certifikovaný kouč Erickson College International - Certificate of Completion, The Art and Science of Coaching
Koučink Centrum - Koučink - efektivní forma vedení lidí
Imados Logistic ve spolupráci s Vereniging Logistiek Management, Holland
Umění a management společenského chování a diplomatického protokolu - Eliška Hašková Coolidge
Schopnosti
- zaujmout a získávat druhé
- schopnost předávat požadované dovednosti
- motivovat
- efektivně komunikovat a profesionálně vystupovat
Praktičnost
- zaměření na potřeby klienta a jeho praxi
- systematičnost, logika a schopnost dotahovat do konce
- schopnost rychle a přesně vyhodnocovat a implementovat do praxe
Garance kvality
- dlouholetá zkušenost podložená vlastní praxí
- zodpovědnost - spolehlivost - čestnost - loajalita
- aktivní osobní účast po celou dobu projektu
V důsledku těchto charakteristik jsem se po letech vedení vlastní vzdělávací společnosti rozhodl vrátit k individuálnímu podnikání, jako jednotlivec OSVČ, a v trenérství a koučování Soft Skills pokračuji v ještě intenzivnější, zaměřenější a odpovědnější formě.
Jak řešení „na míru klientům“ sestavuji?
„In house“ neboli programy připravované klientovi „na míru“ jsou jedním z nejúčinnějších způsobů firemního vzdělávání.
Jejich efekt stojí na následujících pilířích:
- kvalitě a všestranné profesionalitě dodavatele (tedy možnosti se "o něj opravdu opřít" - jako o člověka i odborníka)
- pečlivé přípravě celého programu (vč. zohlednění klientovy strategie a oborových specifik)
- realizační fázi
- fázi aplikační, implementační a rozvojové
- průběžné i následné péči o klienta.
Absolventi takového programu pak nebudou mít pouze informace a znalosti, navíc nezřídka prchavé, nýbrž pevně zažité a v daném oboru prakticky využitelné dovednosti.
Z čeho řešení „na míru klientům“ sestavuji?
HR služby
Příprava, realizace a vyhodnocení výběrových pohovorů, Assessment Centre, Development Centre, hodnotící ankety, anketa 360°.
Kurzy
Aktivní, tréninkově pojaté „in house“ kurzy, zpravidla dvoudenní, pro skupinu 5 až 8 účastníků. Pečlivě připraveny „na míru“, zohledňují i specifika oboru klienta. Tréninkové prvky tvoří individuální a skupinová cvičení, prezentace, modelové situace s bezprostřední zpětnou vazbou a koučováním. Součástí kurzů je celková zpětná vazba a doporučení.
Simulační tréninky
Simulují chování podniku na reálném trhu a využívají situace, které společnost řeší. Účastníkům poskytují ucelenou představu o businessu firmy a jejích procesech, podporují pohled na ni jako na svou vlastní. Učí porozumět trhu, klientům i svým podřízeným, šetřit náklady a snažit se dosáhnout vyššího zisku.
Mezikurzovní aktivity
Jejich posláním je oživování a osvojování na kurzu získaných informací a zkušeností, vytváření požadovaných návyků a přechod k postupnému získávání praktických dovedností.
Follow Up
Realizovány zpravidla po ukončení vzdělávacího a rozvojového programu nebo mezi jeho jednotlivými prvky. Cílem je zhodnocení přínosu dovedností a rekapitulace jejich využití. Přidanou hodnotou je sdílení praktických zkušeností, poznatků a postřehů mezi účastníky.
Workshopy
Pracovní setkání vybrané skupiny zaměstnanců, vedené zkušeným trenérem. Cílem je nalézt řešení pro předem stanovené úkoly. Výstupem jsou jasně vynesené závěry a kroky, zajišťující realizaci v praxi. Výhodou je vysoká motivace účastníků na realizaci řešených témat.
Sdílení zkušeností
Aktivity pro skupiny účastníků na bázi workshopů na předem zvolená témata. Cílem je využití sdílených, obohacujících a v praxi osvědčených zkušeností, nápadů a metod.
Webinář
Doplňková on-line forma založená na poradenství předem vybraných témat pro skupiny pracovníků.
On the Job Training
Metoda vzdělávání / tréninku na pracovišti. Pomáhá rozvíjet dovednosti v praktických situacích, během výkonu práce. Výhodou je rychlé osvojování, identifikace s úkoly, přebírání odpovědnosti a snazší naplňování cílů.
Koučování
Založeno na vlastním poznání a uvědomění, ke kterým je koučovaný pracovník veden koučem sérií promyšlených otázek. Výhodou je vysoká uplatnitelnost v praxi, snazší aplikace, přebírání odpovědnosti a rychlejší naplňování cílů.
Poradenství, konzultace
Založené na poradenském/konzultativním předávání poznatků a zkušeností pro skupiny i jednotlivce. Obsahují podložené rady, doporučení a postupy vedoucí k implementaci a dosažení pozitivní změny.
Supervize
Odborný dohled či bezpečný dozor jako součást poradenství, profesního růstu a obohacující zkušenosti. Napomáhá vnímat a reflektovat činnosti a vztahy, nacházet nová řešení.
... a navíc
Uvedené vzdělávání poskytuji:
prezenční i on-line (tzv. distanční) formou
ve vhodně zvolené kombinaci, a to na základě pečlivě provedené analýzy potřeb, možností a požadavků klienta.
Uvedená témata, formy a jejich kombinace realizuji:
jak pro skupiny účastníků, tak i pro jednotlivce (dle plánu osobního rozvoje).
Jaká žádaná témata nabízím?
Jaké trendy nabízím?
OSOBNOST MANAŽERA
POSILOVÁNÍ OSOBNOSTI MANAŽERA
HR DOVEDNOSTI PRO MANAŽERY
NEZBYTNÉ DOVEDNOSTI
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ
SMYSLUPLNÉ A EFEKTIVNÍ
MOTIVACE
SÍLA PROGRESU
MORÁLNÍ INTELIGENCE, FIREMNÍ HODNOTY A KULTURA
BEZ NICH TO NEPŮJDE
WORK AND LIFE BALANCE
SPOKOJENOST A VYROVNANOST